onsdag 10 februari 2016

Gästinlägg: om rårakor...

Tänkte på Lotta här om dagen när jag provade ett nytt recept på rårakor. I den vanliga pannkakssmeten skulle man blanda i råriven sötpotatis istället för vanlig potatis.
Det blev lite kletigt till en början. Pannkakorna fastnade i stekpannan och jag fick skrapa bort förkolnade rester.
Då minns jag att Lotta vid något tillfälle skulle laga mat till sin pappa och misslyckades totalt. För att han skulle få någon mat över huvud taget fick han ta över stekningen själv. Hemligheten med att han lyckades var att han inte diskade pannan mellan varje lagg.
Men i vilken bok finns den här skildringen?

Anne Marie

..............................................................

Varje gång jag läser det här blir jag lika sugen på raggmunk! Faktum är att det stämmer, det att man inte ska diska ur pannan mellan laggarna. I alla fall funkar det hemma hos oss...
/Johanna

1 kommentar:

Marianne L sa...

Det är i Lotta i topp, som röken lägger sig i köket!