måndag 15 oktober 2012

Fyrtiosex nya medlemmar! Snart är vi 300 st!


                Vi blev 46 stycken medlemmar till, under bok & biblioteksmässan i Göteborg!

                  
 
Vi fick en kanonstart på mässan genom en toppen-artikel i Göteborgsposten, skriven av Inger Duberg som också är medlem i sällskapet. Det var uppenbart att många kom till montern efter att ha läst artikeln, så vi tackar Inger och Göteborgsposten.

Vanligaste undringen  jag fick då jag frågade om besökaren ville gå med i sällskapet var " Vad gör ni då?"
Otast svarade jag helt spontant att :" Vi skrattar en massa, vi skrattar alla åt samma saker" och jag tror att de flesta förstod vad jag menade. Jag berättade förstås också om Ester-fika, årsmöten och bokcirklar, men poängterade att vi är det litteratur-sällskap som utan tvekan har roligast då vi träffas.Så slog jag förstås ett slag för bloggen och facebooksidan.

Vi genomförde tre seminarium på de litterära sällskapens scen, undertecknad höll ett om humor i Lotta-böckerna, Marianne Cedervall, författare, berättade vad Lotta-böckerna betytt för hennes författarskap och vår ordförande Marianne Ringnér berättade om Ester kärlek till havet och läste ur hennes opublicerade memoarer.

Det var helt enkelt en himla bra bokmässa!

Text: Maggan Weimar

ps:Om ni undrar över bilderna så är gulmåran en av Esters favoriter och en symbol för sällskapet och Lotta, det är ju faktiskt hon som gör oss eller hur?





5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är gulmåran en ljuvlig blomma som påminner om sommaren. Den luktar så fantastiskt gott.

Marianne R sa...

Vill bara ge en uppdaterade version. Vi blev 51 nya medlemmar på mässan.

Kerstin sa...

51 nya!!! GRATTIS till oss, men framför allt till er som arbetar så idogt och aktivt för föreningen. Jätteroligt! Kan man läsa GP-artikeln på nätet?

Anne Marie sa...

Sökte på Göteborgs postens hemsida, men hittade inte den senaste artikeln om Ester. Däremot kom det upp en lång artikel från 2007 om Mia och hennes förhållande till Lottaböckerna.

Maggan W sa...

Ni som vill läsa artikeln i Göteborgsposten, maila sällskapet för inscannad kopia. Finns ej på nätet dessvärre.