söndag 21 oktober 2012

Att kasta huvudet bakåt och skratta ystert!



Jag har hört talas om ystra hästar, men faktum är att Ester ofta använder ordet för att beskriva sättet man skrattar på. Esters personer har en tendens att först kasta huvudet bakåt och sedan skratta ystert. T.ex. skrattar farbror Urban ystert när han precis köpt ”Måsen” och Lenni när han är vanvettsförälskad i Annelie.

Observera att jag skriver vanvettsförälskad, jag tror inte Ester skrivit just så någon gång, däremot förekommer ordet ”vanvettsgott”. Gerd beskriver smaken av stekt strömming så, då Lotta i ” Ge aldrig upp, Lotta!” ska åka till stan och mamma Lisa ber henne köpa strömming med sig hem.

 Ja´, vi vet ju allihop hur det slutade och som Lotta säger, hade det varit bättre om hon köpt ett hekto på burk! Fast jag håller inte med henne om det ändå. Jag menar om bröllopsgästerna hade den rätta humorn, så har de ju en fantastisk historia att berätta på fikaraster arbetslivet ut J

Text: Maggan Weimar

Inga kommentarer: