torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År...

Nu är det nyårsafton. Igen. (de kommer oftare ju äldre man blir...)
...och jag tänkte bara önska dig läsare Gott Nytt År!











Medan maken lagar nyårsmaten ska jag ligga på soffan och för minst hundrade gången läsa "Rena mörkret, Lotta!". En av favorit-lotta-böckerna, och då har jag inte de två varianterna med olika utseende, även om det hade varit extracoolt... Nej jag har bara den senare, den från 70-talet. Det spelar mindre roll eftersom innehållet är detsamma.

Jag tycker om Lottas velande vilken juice hon ska välja vid tolvslaget. Apelsin eller svartvinbärsjuice! Det blir svartvinbärsjuice för att det smakar så mycket sommar om den.

Jag kan bara hålla med...
/Johanna

2 kommentarer:

Anne Marie sa...

Nyår kommer oftare ju äldre du blir!
Jo minsann så är det.
Beror på att när du är ett år så är året hela ditt liv. När du är tio år blir ett år en tiondel av ditt liv.
När man sedan blir pensionär så är ett år en sextiofemtedel av livet. Inte konstigt då att tiden går fort.
Men då kan man drömma sig tillbaka och läsa någon flickbok från 50-talet och inbilla sig att man är med där.

Lena F sa...

Hade också föredragit svartvinbärsjuicen! Men funderar på ifall det fanns att köpa i "vanliga" affärer då+ Vanlig apelsinjuice fanns inte annat än på konservburk på 60-talet, sedan kom den som fryst närmare 70-talet. Och så fanns det äppelmust! En härlig, mustig pressad äppeljuice, långt ifrån dagens tetror. Men svartvinbärsjuice? minns att jag tyckte det lät väldigt exklusivt och lyxigt, då när jag var ung!