söndag 10 maj 2015

Viveka skriver till Lotta- ännu ett fanfiction-inlägg.

Några dagar efter ännu en bokcirkel i Stockholm kommer det ett mail från Karin till oss andra:
"Sist pratade vi om Viveka och Bill och undrade hur det gått för dem egentligen. De är ju inte med i några fler böcker. Kanske det gick så här...."


"Hej Lotta!
Tänk att vi skulle stöta på varandra på flygplatsen i Paris när ni skulle resa hem igen. Du och Paul hann ju bara kort berätta att ni för första gången gjort en liten resa utan era barn innan ni var tvungna att rusa vidare till gaten. Eftersom jag inte hann svara på dina frågor tänkte jag berätta lite kort om hur vi har det Bill och jag.
Bills fotbollsspelande har fört oss runt i världen. Efter avslutad ganska kort egen spelarkarriär blev han tränare för olika topplag. Vi har flyttat många gånger, bott i en massa olika länder och har det väldigt bra. Förstår att Bill inte direkt hört av sig till släkten därhemma.  Min modellkarriär tog fart när vi bodde i London. Jag har också filmat en del. Du kanske har sett bilder i tidningar på mig? Jag är ganska känd om jag får säga det själv men din bokförlagsvärld är ju ganska långt ifrån modevärlden, förstås.
Några barn har vi inte hunnit med utan helt gått upp i fotboll, mode och film.
Nu tränar Bill en klubb i Holland så där bor vi båda två efter att under flera år bott på var sitt håll då våra karriärer inte passat riktigt ihop.
Ja, du det var kul att ses och Paul är ju lika snygg som förr. Du behöver inte vara orolig, han är ett helt avslutat kapitel för mig, en påminnelse om tonåren hemma i den lilla staden. Tänk, jag tänker alltid på dig när jag äter Napoleonbakelser.
Ha det nu så bra och hälsa din gamla kompis. Var det Giggi, hon heter?
Bill hälsar och lovar skicka julkort till släkten därhemma i fortsättningen.

Varma hälsningar
Viveca Mason"

Text: Karin Eklöf

1 kommentar:

Anonym sa...

Det menar du väl inte Viveka att du som modell får äta Napoleonbakelser! Fettbildande och ohälsosamt!