söndag 15 juni 2014

Hur ser Paul ut för din inre syn? Jag ser honom som han ser ut på omslaget till "Platt fall, Lotta!"



Dock är han kanske inte riktigt lika "skamfilad" som på mitt exemplar av "Platt fall, Lotta!"

Jag inser dock att jag borde revidera min bild av honom till något mer modernt eller i alla fall
70-talsaktigt, men det lyckas liksom aldrig. Det löjliga är att jag alltid ser honom klädd i den lätt rutiga blazern och de bruna byxorna med pressveck. Slipsen och skjortan i gult och blått ser jag inte alls, barmhärtigt nog.

Men däremot ser jag alltid, fliken av den vita näsduken som skymtar i bröstfickan...
Och det är ju det absolut viktigaste, eller hur?

Text: Maggan Weimar

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja för vad skulle Lotta annars torka tårarna med?

Annica sa...

Undrar hur Paul ser ut på 80talet då han och Lotta är gifta? För mej ser han nog ut som på omslaget till Lycka till Lotta då han och Lotta gifter sej.
Men jag är född 1978 så jag vet inte hur unga män klädde sej på 60 och 70talet.
Intressant diskussion vi har nog alla olika bilder av det som sker i böckerna i vår fantasi.

znogge sa...

Själv ser jag Paul som han ser ut på omslaget till "Vilken vals Lotta!" Snyggt klädd i uniform och Lotta söt som pepparkaksgumma. Även om hon hade velat valsa fram i en krinolin...

Anne Marie sa...

Alltid välpressad och nyklippt. Inga slitna fransiga jeans där inte!
Tänker på hur Lotta och Paul gick med en överfull vattenhink och det skvätte vatten på de fina byxorna.
Då var de inte sams.

Eva sa...

jag tänker på när de skulle ut och segla spontant. Lotta tyckte att han var för fint klädd och Paul tyckte att Lottas skor var olämpliga. välpressad och nyklippt är nog ord som beskriver honom bra. Inget långt hår eller skägg som annars var vanligt på sjuttiotalet

Eva sa...

jag tänker på när de skulle ut och segla spontant. Lotta tyckte att han var för fint klädd och Paul tyckte att Lottas skor var olämpliga. välpressad och nyklippt är nog ord som beskriver honom bra. Inget långt hår eller skägg som annars var vanligt på sjuttiotalet