torsdag 27 mars 2014

En studie i mörkrädsla!



Jag är inte speciellt mörkrädd, men jag inser att jag lätt skulle kunna bli det om jag tillbringade en natt med Lotta, likt den natt som Giggi fick utstå i kapitel 4 i ” Se dig för, Lotta” .
På morgonen tar Giggi fram en spegel för att kolla om hon blivit gråhårig och jag förstår henne precis.  Lotta och Giggi är ensamma i Rönnvik, det blir åskväder och  tjejerna försöker glömma skräcken inför vädrets makter bla. genom att dansa och lyssna på radio. När åskan äntligen upphört blir tjejerna väckta av hammarslag i berget...
Vare sig man är mörkrädd eller ej så är kapitel 4 en fantastisk studie i mörkrädsla som är väldigt roligt skrivet!
Någon som vet om Ester var mörkrädd?

Maggan Weimar

2 kommentarer:

KarinE sa...

Håller med, man blir mörkrädd bara av att läsa om deras natt ensamma i stugan!

Gunilla sa...

Ha ha, har inte en susning! Minns själv mest när Lotta strödde askan över trädgårdslandet och trodde att det brann. Eller när hon kastade kaffesumpen i huvudet på Lockige Fridolf!