torsdag 13 mars 2014

"Det är roligt att dansa, sa notarie Andersson!"

Ovanstående citat är hämtat ur ” Skärp dig, Lotta! ” . Notarie Andersson, som vi alla känner som farbror Urban gör entré i Lottas värld.  Han är gäst på Rönnviks pensionat och bjuder upp Lotta till vals.  Farbror Urban är barnsligt förtjust i att dansa vals trots att han dansar otroligt illa.
Jag är faktiskt imponerad av farbror Urban och hans dansande, han verkar ju vara medveten om att han är en usel dansör, men ändå bjuder han upp vilt främmande damer och dansar glatt på.  Han måste ju haft ett utmärkt självförtroende?

Fast visst borde han vara en fena på ett discogolv, eller? Han har ju liksom inga hämningar :-)
Jag gillar verkligen farbror Urban!

Text : Maggan Weimar

3 kommentarer:

Rut sa...

Å vad jag tycker den är rolig den formuleringen som Lotta använder när hon beskriver dansen efteråt: "En gubbstrutt som dansade oxdansen eller hallingepolka eller vad sjutton det var."

Eva sa...

Minns ni när vi hade en tråd där vi skrev om att flera personer ur Lottas värld varit med i Lets´dance.+ Vilket inlägg kan det ha varit?

Anonym sa...

Själv är jag mest glad över att jag hittade hit! Har alla böckerna och kan dem mer eller mindre utantill :-)

Kul för farbror Urban att han fick träffa Anna-Lisa!