torsdag 21 februari 2013

Som en episod ur en Lotta-bok...



Håll med om att ens liv ofta  gestaltar sig som en episod ur en Lotta-bok?

Fast naturligvis lever vi i en annan tid än Lotta och mycket har förändrats, så det finns många, många klantigheter som jag gör, som aldrig kunde vara aktuellt för Lotta. ..
Fast om Lottas samtid varit nu, så  är jag säker på att hon också skulle ha lyckats med  att hälla ut en hel kopp kaffe i tangentbordet till jobbdatorn...
Jag är säker på att också hon, med blixtens snabbhet, skulle  ha lyckats rädda tangentbordet från kortslutning genom att snabbt vända det upp och ner...
Med den konsekvensen att det utspillda kaffet istället hamnade på hennes kläder...
Kanske hon hade tur, som jag, och hade mörka kläder på sig just den dan, så att kaffefläckarna  liksom inte syntes....
Men hon hade säkert, också precis som jag, råkat ut för detta missöde direkt på morgonen, varför hon fått gå omkring på jobbet hela dan och lukta som en hel kaffehandel....

Fast det kunde varit värre, en äldre kollega har berättat för mig om hur han på lunchen en ovanligt varm sommardag inmundigade en lättöl eller rättare sagt skulle inmundiga en lättöl. Ölen hamnade på honom och sögs girigt upp av hans kläder. Resten av dan gick han runt och luktade som ett helt bryggeri...


Text: Maggan Weimar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha! Det var ett roligt inslag. Jag brukar ofta dricka te vid datorn. En gång skvimpade jag ut en hel mugg över skrivbordet på jobbet. Som tur var blev bara några oviktiga papper "brunblöta". Men visst är det otroligt vad mycket vätska två deciliter är!