tisdag 29 maj 2012

När upptäcker Paul att han är kär i Lotta?


Kan det vara i " Arma Lotta!" ? När Lotta, med bultade hjärta, hänger studentbuketten om Pauls hals, börjer han sig ner och pussar henne på kinden! För min del tror jag att den som blev mest förvånad över " den lätta kyssen" var Paul själv...
" Arma Lotta!" kom ut 1968, sista året med gamla studentexamen. Studentfirandet, som Ester beskriver det, är sig väldigt likt den tradition som vi har idag, men med en väsentlig skillnad, Paul och hans kompisar, åker direkt in i lumpen!

Men var vi alla helt med på att Lotta skulle välja just Paul? Jag menar Sigge Blom var ju skojfrisk, musikalisk och egentligen ganska perfekt för Lotta. Jag har också hört att några av oss tycker att Lotta skulle valt Mick, fast det var väl aldrig något annat än kamratskap dem emellan? Mats var ju också en trevlig kille och även Jonas var sympatisk. Men då det kommer till Peter Kap så gillar i alla fall jag Paul bättre...


Text: Maggan Weimar






3 kommentarer:

Eva n-m sa...

Jag tror att Paul är kär i Lotta ända från början (ja se Lotta, Skärp dig Lotta.) Hon är väl lite för ung bara så han vill vänta några år.
Mats hade nog varit ett bra val, eller Jonas? mellan Mick och Lotta fanns det inget annat än kamratskap. För övrigt tror jag inte Mick var så angelägen om att träffa någon

Anonym sa...

Hur gick det med Mick och Vio?

Eva n-m sa...

i Toppen Lotta säger Lotta att det var länge sedan hon hörde av Vio. hon ser Mick på avstånd och tänker att hon ska fråga honom. Detta blir aldrig av eftersom mick har ett av sina otaliga projekt på gång. vi får inte veta mer om Vio. Varför det ? Lotta kunde väl skriva till henne. jag tror inte Mick har tid med ett stadigt förhållande.