torsdag 1 juli 2010

Frågan - Hur ska bloggen bli tydlig?

Hej bloggläsare! Hur ska bloggen bli tydlig?

Vi vill att det ska vara lätt att hitta på bloggen. Därför behöver jag ditt råd om hur etiketterna ska användas. Det känns inte klockrent nu. Det mesta som publiceras handlar om Ester Ringnér-Lundgren eller författarskapet. Allt möjligt om och kring böckerna. Och det finns mycket att hämta med nästan 140 titlar. Mängden ämnen och angreppsvinklar är enorma. Nedan har jag kopierat in de etiketter som används nu. Krönikor och sånt är ett exempel på etikett som inte verkar stämma med inläggen. Tankar om Lotta? ERL och hennes böcker?

Blandat/namn o nytt (53)
ERL och hennes böcker (11)
Frågan (10)
Föreningens historia (3)
Häften och skrifter (7)
Krönikor och sånt (3)
Lästips 1+3 (1)
Platser och miljöer (11)
Pyssel (7)
Snusbo'n (8)
Tankar om Lotta (8)
Träffar (13)
Utställningar och mässor (8)
Årsmöte och årsträff (3)
Övriga aktiviteter (9)
 
Använder du etiketterna? Vilka skulle du hellre se och hur tycker du att de olika texterna ska sorteras? Ge förslag på etiketter eller säg om du tycker att de ska slopas helt och alla som nämner ERL, böcker, teman, delar, personer, m.m, m.m, ska samlas under en och samma etikett. Vilken i så fall?
 
Gör din åsikt hörd.
 
Anna R

3 kommentarer:

Maggan W sa...

Min spontana reaktion på din fråga är att slopa etiketterna helt! Dvs. så läser jag bloggen och så läser jag alla bloggar. Går bakåt helt enkelt och om jag vill läsa ngt igen så funderar jag när i tiden det publicerades. Fast det kanske är viktigt med etiketter i alla fall, men i så fall betydligt färre. Tex skulle man kunna ha en flik som bara handlar om Lotta och allt om henne, en flik för övriga böcker, en flik för föreningen och all verksamhet som bedrivs. Om det behövs någon mer vet jag inte, men det kan kanske vara bra med en övrigtekikett?
Jag vill poängtera att ovanstående är ett mycket spontant förslag :-)

Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren sa...

Jättebra! Spontana idéer är ofta bra i sådana här sammanhang! Ja jag känner också att färre etiketter är av nöd. Bra förslag du kom med. Helt klart kan ju alla föreningens sysslor höra samman under en etiekett tex.

Också intressant att få veta hur du läser bloggen och alla inlägg.

Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren sa...

Nu har jag ändrat en del. Nu får det "ligga till sig" ett tag. Fortsätt gärna att komma med synpunkter.

Anna R