måndag 14 juni 2010

Dagens Lotta Månsson...

När vi har setts på årsmöten och årsträffar har det hänt att man äntligen kunnat känna sig som vanligt. Trots dåligt lokalsinne, fumliga händer och borttappade lappar. Därför tänkte jag att ni kanske vill veta vad som hände mig idag när vi skulle plocka upp utställningen? Nåt som man kan kalla dagens Lotta Månsson?

Jo förstår ni. Nu när det är sommar och varmt ska man ju gärna ha med sig vatten. Så jag letade upp en bägare med lock, som håller i eviga tider, ni vet. Jag letade också rätt på en snusnäsduk, letade genom en hel garderob faktiskt, så den måste jag ju städa nu när allt ligger utanför. Snusnäsduken kunde ju passa i trollhyllan. Och så gick jag tillbaka in och hämtade kameran. Jag ville ju visa er hur det gick med bygget.

Mm, ni har nog gissat nu vad som hände. Allt vatten från bägaren rann ut i min välfyllda handväska. Allt blev blött. Kameran...nu bara hoppas jag att det inte skadade något så den går att använda och att minneskorten klarade sig. Snusnäsduken var genomblöt och jag kände mig full av tro på mina medborgare. Därför hängde jag näsduken på tork utanför biblioteket. Onödigt...den fanns ju inte kvar så länge och trollhyllan blev utan.

Dagens lärdom ett: lägg inte kameran tillsammans med vatten. Och om du ändå vill det. Töm minneskorten innan utifall att. Dagens lärdom två: gå aldrig tillbaka in efter det du glömt.... Dagens lärdom tre: häng inte snusnäsdukar på tork utan för allmänna byggnader.

Men solskenet i hela historien är ju så klart att hyllorna blev så fina och tavlorna hänger rakt och alla trollböcker är uppe ur bibliotekets källare.

Anna Ridell

Inga kommentarer: