tisdag 1 december 2009

Hur gick det med Lottas plädar?

Hur gick det med Lottas plädar?

I gästboken skrev Marianne Ringnér:
Datum: Söndagen den 8 november 2009, 22:24:00
Namn: Marianne R
Nummer: 633
Visst är det den rutan. Jag är ju en av de förebilder som Ester hade när hon sedan skrev boken. Minns mycket väl den sommaren när bland andra jag virkade mormorsrutor till överkast. Jag har fortfarande kvar överkastet. Fast jag gjorde alla rutor i vitt bomullsgarn. Jag har också kvar en ensam stjärna som jag gjorde.

För Lottas del så gav hon bort två stycken till en tredjedel klara plädar. Det räckte ju gott och väl. Sen var nog Lottas tanke att virka fler rutor till andra bemärkelsedagar men när Malin och Gerd själva lärde sig att virka rutan så tog de liksom över tillverkningen. (s.50-51 Vilken vals Lotta )

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Och hur gick det med alla Lotta-vänners rutor!? Blev det en bra bunt att skicka iväg, månntro?